M5: Gratuit până la ora 23

Cele mai citite articole

COVID ÎN MÂNĂSTIRILE VÂLCENE: STAREȚUL DE LA STÎNISOARA, VENTILAT MECANIC

Mai mulți preoți si călugări din județul Vîlcea sunt confirmați cu COVID-19 Preotul Laurentiu Popa, starețul Mânăstirii Stânișoara, infectat cu SARS COV-2, se...

Exproprieri pentru A0 care înconjoară Capitala

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a anunţat că în ședința de Guvern de ieri a fost aprobată Hotărârea privind declanșarea procedurilor...

Un nou val de emailuri înşelătoare

Compania Bitdefender avertizează asupra unei campanii de e-mail-uri frauduloase care pretind a fi trimise din partea unor entități cunoscute, precum Banca Comercială Română sau...

La Fundeni există un mini-spital pentru teste COVID-19

Un spital din containere se face rapid şi, de regulă, are funcţii de triere a pacienţilor care ar putea fi infectaţi cu SARS Cov 2.

Metroul din Drumul Taberei a fost inaugurat cu fast, marți, au participat miniștri, premierul, președintele României și ambasadori, au fost ținute discursuri despre „momentul istoric”, dar nu s-a amintit faptul că deschiderea liniei de metrou s-a făcut cu o întârziere de cinci ani.

La ora 12.00, la stația de metrou din Drumul Taberei a ajuns președintele Klaus Iohannis, pentru a participa la inaugurarea, cu o întârziere de cinci ani, a liniei de metrou M5, construită cu 3,3 milioane de lei. Linia ar fi trebuit să fie gata în anul 2015, dar finalizarea lucrărilor a venit doar în 2020.

După ce oficialii au făcut o plimbare cu metroul, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a vorbit despre „momentul istoric” al zilei, acela al noii linii de metrou.

„Asistăm astăzi la un moment istoric pentru tot ceea ce înseamnă transportul public de călători în București, pentru tot ceea ce înseamnă transportul public cu metroul în Capitala României. Punerea în funcțiune cu călători a magistralei M5 Drumul Taberei, cu cele 10 stații, un depou, respectiv cei 7 km de linie dublă, toate fiind proiectate și construite de la zero, reprezintă de departe cea mai importantă realizare a companiei Metrorex în toți cei 41 de ani de activitate. De astăzi, bucureștenii și nu numai vor beneficia de una din cele mai spectaculoase magistrale de metrou, atât din punct de vedere arhitecturral, cât și din punct de vedere al tehnologiei de ultimă genrație utilizate”, a spus Bode.

Acesta le-a mulțumit, în finalul discursului, tuturor celor care au contribuit la această investiție, dar și bucureștenilor, și a promis că magistrala M5 își va continua dezvoltarea cu încă cinci stații pe secțiunea Eroilor – Universitate – Piața Iancului, rețeaua de metrou bucureștean câștigând, astfel, încă 5,4 km ca arie de acoperire. Proiectul se află în procedură de licitație a serviciilor de proiectare.

Despre magistrala M6, legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, cu cele două loturi, între stația 1 Mai și Aeroportul Otopeni, care va avea 12 stații și va măsura 14,2 kilometri, Bode a spus că anul viitor va fi semnat contractul de proiectare și execuție.

Premierul Ludovic Orban și-a amintit că în urmă cu 12 ani, când era ministru al Transporturilor, director general la Metrorex era tot Gabriel Mocanu. Atunci au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru linia de metrou M5, s-a negociat finanțarea din partea Băncii Europene de Investiții și a fost anul în care a fost adoptată strategia de dezvoltare a metroului care cuprinde extinderile de magistrale prevăzute în prezent în diferite faze de realizare.

„2007 și 2008 au fost anii în care au fost reluate investițiile la metrou. (..) nu ne vom opri aici,. Toate lcurările ulterioare se vor derula cu o viteză mai mare, vom fi mult mai atenți în tot ceea ce înseamnă etapele de pregătire și execuție a tuturor contractelor de extindere a rețelei de metrou”, a spus premierul Orban.

Președintele Klaus Iohannis a spus că magistrala M5 este „cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România”, după Revoluție, dar risca să devină legendă.

„Această linie risca să devină așa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor”, a spus Iohannis.

Președintele a mai spus că România trebuie să ajungă și cu infrastructura de transport în secolul XXI.

Klaus Iohannis a făcut apel la călători să poarte mască în metrou.

„Fiindcă perioada în care trăim este una complicată – și nu mă refer la complicațiile politice, ci la pandemie – și pe această linie este important să circulăm în siguranță și să fim protejați. Așadar, dragi bucureșteni, vă rog să nu uitați când folosiți și această nouă linie: masca, distanța, igiena, pentru a trece cu bine prin această perioadă foarte dificilă”, a mai spus președintele Klaus Iohannis.

După inaugurare, călătorii pot folosi magistrala de metrou M5 gratuit, marți, până la ora 23.00, marcându-se, astfel, începerea Săptămânii Mobilității la nivelul european.

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ultimele noutăți

Umilită în închisoare

Fosta jucătoare de baschet, Yelena Leuchanka, a petrecut 15 zile în închisoare. După ce a protestat în stradă împotriva regimului de la...

Suferința unei campioane

Simona Halep a trecut prin chinuri cumplite pentru a putea juca tenis de mare performanță. De 10 ani de zile este nevoită...

„Green Deal” așteaptă Crăciunul

Când vine vorba de climă și energie, liderii statelor membre vor o Europă ambițioasăEi vor vor...

Caroline Wozniacki la înălțime

Caroline Wozniacki a dat-o pe alpinism. Fosta jucătoare de tenis a decis să-și testeze capacitățile fizice, așa că a plecat într-o expediție. Și...

Una caldă, alta rece

CSM București a trecut fără emoții de Ferencvaros, scor 25-19, în Liga Campionilor. Cea mai bună jucătoare a lumii, Cristina Neagu...