Facelift-uri și modernizări la Dacia

Cele mai citite articole

Exproprieri pentru A0 care înconjoară Capitala

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a anunţat că în ședința de Guvern de ieri a fost aprobată Hotărârea privind declanșarea procedurilor...

Kalimera! Kalispera!

Guvernul grec va anunţa marţi calendarul privind ridicarea treptată a restricțiilor. În esenţă, din 29 iunie este liber pentru cazările turistice şi libera circulație...

Italienii construiesc A1 Piteşti-Curtea de Argeş

După aproape trei ani de licitații și contestații, contractul pentru secțiunea 5 Pitești-Curtea de Argeș a autostrăzii A1 Pitești - Sibiu a fost semnat....

COVID-19: Copiii vor trebui să poarte tot timpul masca la şcoală de la vârsta de șase ani în Spania

Copiii vor trebui să poarte tot timpul masca la şcoală de la vârsta de șase ani în Spania, a anunţat joi guvernul ţării, care...

Lodgy, înlocuit cu Grand Duster


Presa franceză confirmă faptul că modelul Lodgy, care va dispărea din gama Dacia, urmează să fie înlocuit de un SUV cu 7 locuri, Grand Duster.Acesta va completa producția uzinei din Mioveni Argeș. Vestea este una importantă în contextul în care Lodgy era produs în Maroc. În plus, uzina de la Mioveni a pierdut din această toamnă producția noii generații Dacia Sandero (cu excepția versiunii Stepway), care va fi produsă în țara amintită.


Potrivit jurnaliștilor francezi de la L’Argus, planurile pentru noul model Dacia prevăd o prezentare în vara anului 2021 și intrarea în producție în toamna anului viitor. Mașina va avea și o versiune cu șapte locuri, iar motorizările sale vor cuprinde doar benzină și, noutatea absolută pentru Dacia, un motor hibrid. Este vorba despre noile E-Tech, tehnologi introduse deja pe mașinile Renault și care ar putea fi acoperite de prețul de vânzare, în cazul unui crossover compact.

Facelift Duster în 2021


Rămânem la Duster și pentru a doua informație. Colegii din Franța, de la MotorsAuto, anunță că Duster facelift a fost deja observat într-o sesiune de teste sub camuflaj în orașul Togliatti din Rusia. Acolo unde se află uzina Renault destinată acestei piețe.


Aceeași sursă relevă că faceliftul, prevăzut pentru 2021, va include schimbări minore la capitolul design. Principalele noutăți ar urma să fie la nivelul farurilor și a barelor de protecție față și spate, pe lângă introducerea de noi jante. Iar la interior, un ecran mai mare, posibil cu diagonală de 9.3 inch.


Noutatea majoră va fi însă reprezentată de introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri. După facelift-ul de anul viitor, Duster ar urma să primească o nouă generație cel târziu în 2023, pentru ca Dacia să facă trecerea completă la versiunea low-cost a platformei CMF-B în detrimentul platformei B0, utilizată de actualul Duster

Prior Design Dacia Widebody


În fine, o altă noutate vine de la Prior Design, un tuner german cu o vastă experiență, care a inclus între ultimele sale proiecte și unul care vizează Dacia Duster! Nemții sunt specializați în proiectarea și dezvoltarea de kituri aerodinamice, jante din aliaj ușor și sisteme de evacuare sport.


Așa se face că Dacia intră acum pe o listă selectă de branduri. Prior Design având deja proiecte care au vizat de la McLaren, Lamborghini, Bentley sau Ferrari, trecând pe la Mercedes, BMW, Audi, pentru a ajunge la Toyota, Ford sau Hyundai.


Kitul Widebody este derivat din proiectul Prior Design pentru Captur, SUV care aparține tot Grupului Renault. El „lasă” mașina mai jos și o dotează cu aripi proeminente. Observăm, de asemenea, o grilă nou-nouță, bară supradimensionată și prize de aer. Nu lipsesc nici jante noi, multi-spiță, de 22 de inch, de la Rotiform, care lasă să se vadă etrierele roșii. Iar în zona spate, alte stopuri, un eleron și un difuzor de aer, menite să contribuie și la capitolul aerodinamică.


Lansarea în producție nu a fost încă stabilită. Totul depinde de răspunsul comunității Dacia. Evident, vorbim despre proprietari. Pentru că, spun cei de la Prior Design, un astfel de model ar urma să coste circa 20.000 de euro. În contextul în care, în Germania, un Duster pleacă de la aproximativ 11.500 de euro. Este limpede însă că proiectul arată wow. Și, probabil, va avea căutare. Astfel că să nu ne mire dacă în 2021 vom găsi Dacia Duster Widebody Concept pe străzi.

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ultimele noutăți

A murit Diego Maradona!

Marele fotbalist argentinian Doego Maradona a decedat astazi in urma unui atac de cord. Anuntul a fost facut de medici si preluat...

Iohannis, mesaj pentru comunitățile evreiești: Sunteți de secole acasă aici

Președintele Klaus Iohannis a transmis cu prilejul celui de-al IV-lea Congres al Federației Comunităților Evreiești din România - Cultul Mozaic un mesaj:...

Legea care măreşte Indicele Social de Referinţă este constituțională

CCR a decis că Legea care măreşte Indicele Social de Referinţă pentru ajutoarele sociale este constituțională.Curtea Constituţională a...

Noua lege a salarizării e neconstitutională

CCR a stabilit că modificările aduse legii salarizării sunt neconstituționaleJudecătorii Curții Constituționale a României (CCR) au decis, miercuri,...

UE aprobă schema de ajutor de stat a României

Comisia Europeană a aprobat schemă românească de ajutor de stat în valoare de 216 de milioane EUR pentru sprijinirea întreprinderilor mici și...